lørdag 14. februar 2009

Kan vi ikke bare fjerne 14feb fra kalenderen

iAlle er ute å gjøre noe romantisk, vennene er med typen eller dama, spiser god middag og kliner hele kvelden. På 14februar er det nok en fordel å ha kjæreste, men det føles likevel godt å ikke ha det. Jeg skal sitte alene i stua, ingen foreldre, ingen brødre - har stekt pizza og skal se på skrekkfilm. Alene :)

I går var Benedikte og jeg en tur på Oslo City. Da vi kommer til rulletrappa, sitter det et par jenter der og stuker mens de prøver å holde opp hue på grunn av all sminken. Jeg og Benedikte er klare for jentekveld, og er derfor uten sminke og går med joggebukse og store jakker. Brått slenger ene berta en kommentar om at vi er stygge. Vi ser på hun og hun sier "Ja DU, ja." Vi bare begynte å le og gikk videre. Men liksom, seriøst?
Hun kan da ikke vite om jeg er en psykogal ungdom som tenner på å skade andre. Jeg blir kvalm av de 14åringene som står der og er så skitne i munnen at det renner fordi de har hele Abdullah-familien bak ryggen sin. En dag slenger de en kommentar mot en som ikke har noe imot og slå og med et temperament til tusen, jeg kunne ønske jeg kunne være der når det skjer.

Ingen kommentarer: