onsdag 17. desember 2008

all i want for christmas is you

Det fine med julen:

1. Maten. Julematen er noe for seg selv, og hadde absolutt ikke vært det samme om det var hverdagsmåltid. Julematen er ikke noe man stopper å spise når man er "litt mett". Neida, den skal skuffes inn i store mengder! Ingen vits å spare, hiv innpå!
2. Gaver. Du lyver om du sier du ikke bryr deg om gaver. Alle elsker gaver, og juletreet hadde vært stusselig uten julegavene under. Det er jo det man bruker de 5 timene på etter julemiddagen? Og dessuten er det kjempekoselig å gi bort gaver.
3. Tilleggsbetalingen når man jobber under julen. 100 % her og der på forskjellige dager. Herlig! Feit lønn i Januar, som passer kjempeflott med tanke på Januarsalget.
4. Under julen, veit jeg at det bare er snakk om tre uker til min bursdag.

Det kjip med julen:

1. Julegavestress. Alle handler samtidig, og alle gjør det sånn akkurat en uke før julaften. Kaos i butikkene! Man blir luta lei.
2. ... lønnen som forsvinner pga. julegavene.
finner ikke noe mer.. jula er koselig!

Kan noen vær så snill og fortelle meg hvordan jeg legger inn videoer her fra Youtube? Please, før jeg kaller meg selv Bjarne og drar meg selv baklengs ut av fuglekassa.

Ingen kommentarer: